Mała Liga w Pływaniu
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
WYCIECZKA NA LOTNISKO
10 kwietnia 2025 r. klasa 4a, większość klasy 5a, 6b oraz uczniowie z klasy 6a odwiedzili Międzynarodowe Lotnisko Kraków-Balice. Przeszli ścieżkę pasażera, poznając m.in. procedury związane z odprawą pasażera oraz mnóstwo ciekawostek związanych z podróżą samolotem. Zasiedli w fotelach samolotu Boeinga. 6 najpilniej słuchających skorzystało z symulatora lotów. Na tarasie widokowym obserwowali pilnie lądowania i starty samolotów oraz wszystkie czynności związane z obsługą samolotów i podróżnych. Dla niektórych to było pierwsze spotkanie z lotniskiem miejmy nadzieję, że mile wspominane.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zdrowie psychiczne uczniów ‼🧠❤
Podczas czwartkowej godziny wychowawczej w klasie 7a psycholog szkolny Patrycja Krasińska przeprowadziła warsztaty dotyczące relacji rówieśniczych👥
To jaka atmosfera panuje w klasie zależy od relacji jakie w niej są. Słuchaliśmy i analizowaliśmy to czym są dobre relacje, a także co je psuje, prowadząc do konfliktów i negatywnej atmosfery. Uczniowie uczyli się budować „komunikat ja” niezbędny w prawidłowej komunikacji🗣👍
![]() |
![]() |
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
2 kwietnia w naszej szkole obchodziliśmy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. To wyjątkowa okazja, by lepiej zrozumieć, jak osoby w spektrum odbierają świat i jakie mogą mieć trudności w codziennym funkcjonowaniu.
Zajęcia rozpoczęliśmy od ćwiczenia „Iskierka akceptacji”, które symbolizowało naszą wspólną troskę, uważność i otwartość na różnorodność. Podczas przekazywania iskierki uczniowie mówili sobie coś miłego, wzmacniając w ten sposób atmosferę wzajemnego szacunku i wsparcia. Młodsze klasy dodatkowo przewiązywały sobie niebieskie wstążeczki na rękach – nie tylko jako symbol solidarności, ale również jako przypomnienie, że każda osoba zasługuje na zrozumienie i wsparcie.
W klasach starszych uczniowie również wykonali ćwiczenie „Iskierka akceptacji”, po czym zapisali swoje skojarzenia z autyzmem na tablicy. Wspólnie ułożyliśmy zdanie:
„Każdy z nas jest inny, ale wszyscy jesteśmy ważni” – które stało się mottem dzisiejszego dnia.
Aby lepiej zrozumieć, jak osoby w spektrum mogą doświadczać rzeczywistości, uczniowie wysłuchali nagrania hałaśliwej ulicy i próbowali w tym rozproszeniu zapisać zdania dotyczące autyzmu.
To ćwiczenie uświadomiło nam, jak trudno jest skupić się na zadaniu, gdy dociera do nas zbyt wiele bodźców jednocześnie.
Dzisiejsze zajęcia pokazały, jak ważne jest budowanie empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Każdy z nas może dołożyć małą cegiełkę do tworzenia świata bardziej przyjaznego i otwartego dla wszystkich.
Dziękujemy uczniom i nauczycielom za zaangażowanie! 💙
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
„Kiedy jesteśmy razem” – profilaktyka przemocy rówieśniczej
Uczniowie klas 2 i 3 zakończyli realizację projektu profilaktyki przemocy rówieśniczej. Po wysłuchaniu opowiadania pod intrygującym tytułem „Śmierdzący Ser” opracowywali plan działania w przypadku przemocy, uczyli się też piosenki „Kiedy jesteśmy razem”.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
6a i 6b w kinie Helios!” Quo vadis”!
Dziś nasi uczniowie z klas szóstych odwiedzili kino Helios. Oglądali najnowszą adaptację powieści Henryka Sienkiewicza pt. „Quo vadis”. Film powstał w kooperacji polsko – indyjskiej. To animowana opowieść o miłości Winicjusza i Ligii, o walce dobra ze złem. Film nieco nowatorski, jednak uczniowie oglądali go z zainteresowaniem. |
![]() |
Wiosna na wesoło
![]() |
Dzisiaj było w klasie 5a bardzo wiosennie i kolorowo na języku niemieckim 🇩🇪 Piosenką „Alle Vögel sind schon da…” przywitaliśmy wiosnę. 🌸🌿☀🦜🌸🦜 |