„Klub Odkrywców Tajemnic Wszechświata”

W nasze szkole był realizowany projekt, obejmujący mocne strony predyspozycji. Zainteresowani uczniowie, mogli uczestniczyć w pracach „Klubu Odkrywców Tajemnic Wszechświata”.

Projekt był współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014 – 2020.

Uczniowie rozwijali tu swoje zainteresowania, zamiłowania i uzdolnienia. Pracowali metodą projektu. Rozwijali kreatywność, twórczo podchodząc do omawianych zagadnień. Rozwijali umiejętności miękkie – współpracy w grupie, asertywności, logicznego i analitycznego myślenia, organizacji pracy. Przełamywali bariery związane z wystąpieniami na forum grupy.

Na zajęciach „Klubu Odkrywców Tajemnic Wszechświata” uczniowie poznawali budowę naszego układu słonecznego, nie tylko wizualnie, ale również w praktycznych działaniach. Efektem ich pracy i współpracy jest ten oto układ słoneczny.

Swoje zainteresowania, uczniowie skierowali w kierunku Księżyca. Poznawali  historię wyobrażeń o srebrnym globie. Zdobyli ciekawą wiedzę naukową, związaną ze zjawiskami, jakie pojawiają się na Księżycu. Wykonali kilka własnych prac plastycznych, które w kreatywny sposób prezentują te zjawiska.

Aby móc swobodnie „poruszać się” w przestrzeni kosmicznej, członkowie klubu odkrywców zbudowali prom kosmiczny. Myśl techniczna, rozwiązywanie problemów konstrukcyjnych, łączenie pomysłów budowniczych, stanowiły spore wyzwanie. Oczywiście dla ludzi sukcesu, nie ma rzeczy niemożliwych. Oto efekt – wszystko z surowców wtórnych.

Przed  odkrywcami tajemnic wszechświata pojawił się kolejny etap do pokonania. W przestrzeni kosmicznej po prostu niezbędne są roboty. Muszą wykonywać najniebezpieczniejsze misje. Dostarczać informacji, dzięki którym, odkrywcy bezpiecznie będą mogli podróżować do najniebezpieczniejszych zakątków wszechświata. Trzeba zbudować roboty? Oczywiście! No to zbudowali.

Czas na zwiedzanie i odkrywanie kolejnych tajemnic. Nic tak nie kusi, jak czarne dziury. Czy można się do nich zbliżyć? Czy można je zobaczyć? Co się tam dzieje? Te i inne pytania spowodowały, że odkrywcy rozpoczęli szukanie odpowiedzi. Czy znaleźli? Odkryli wiele hipotez, wizualizacji, ciekawych spostrzeżeń. Sami, tak wyobrażają sobie te tajemnicze obszary czasoprzestrzeni.

Projekt opracowała i przeprowadziła pani Mariola. Czuwała ona nad bezpieczeństwem członków „Klubu Odkrywców Tajemnic Wszechświata”, ich rozwojem intelektualnym i kreatywnością.  Zainteresowani uczniowie mieli tu okazję ukazać swą indywidualność i rozwinąć logiczne i analityczne myślenie.    

M. Świąder