OBCHODY DNIA CHŁOPCA
Oto fotorelacja z biało-czerwonego Dnia Chłopca. Chcieliśmy połączyć tę ważną dla naszych chłopców uroczystość z upamiętnieniem setnej rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę. Dlatego kolorami obowiązującymi wszystkich uczestników były barwy narodowe, a podczas wspólnych tańców odtwarzana była tylko polska muzyka. Samorząd Uczniowski zadbał o słodki poczęstunek oraz różne wesołe zabawy. Dziewczynki mogły także oddać swój głos w wyborach na Dżentelmena Jedynki😀, wkrótce poznamy wyniki głosowania.
Także w klasach świętowaliśmy Dzień Chłopca. Było chóralnie odśpiewane STO LAT, oryginalne wyzwania do pokonania przez naszych młodych Panów oraz okolicznościowe upominki 😃Dziewczynki stanęły na wysokości zadania i z ogromnym zaangażowaniem zaplanowały oraz przygotowały tę klasową imprezę.
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH
Rodzinny rajd rowerowy
W sobotni ranek uczniowie klasy 5a wraz ze swoimi rodzicami wzięli udział w Rodzinnym Rajdzie Rowerowym zorganizowanym z okazji Tygodnia Ekologicznego przez ich panią wychowawczynię. Pogoda i humory dopisały. Miejscem docelowym było leśne jeziorko w Miejscu Kłodnickim. Jedynkowicze wzięli udział w zajęciach przyrodniczych przygotowanych dla nich przez zaprzyjaźnionych członków Sekcji Karpiowej AZOTY. Dzieci odkrywały tajemnice bobrów, nietoperzy i oczywiście karpi. Jednemu z nich nadano nawet znaczące imię Jedyneczka 😉. Był też czas na wspólne ognisko z pieczeniem kiełbasek. Na piątoklasistów czekała również słodka niespodzianka – przepyszne naleśniki z dżemem przygotowane przez Panią Agnieszkę, członkinię Sekcji Karpiowej. Dzieci i rodzice doskonale bawili się na łonie przyrody w tę ostatnią letnią sobotę. W tym miejscu dziękujemy wszystkim, którzy pomogli w organizacji naszego rodzinnego pikniku.
Europejski Tydzień Zrównoważonego Rozwoju
Wszystkie klasy brały udział w Europejskim Tygodniu Zrównoważonego Rozwoju.
Klasy 8 sprzątały świat usuwając liście kasztanowców, aby usunąć larwy szrotówka kasztanowcowiaczka, przy okazji inne liście.
Klasa 6a posprzątała śmieci wokół siłowni w centrum miasta. Po zakończonej pracy zadbali o swoją kondycje fizyczną i pograli w warcaby wykorzystując kamyczki i żołędzie.
19.09.2018 r. klasy 4a i 4b wraz z wychowawcami w ramach akcji „ekologiczny tydzień” wybrały się do pobliskiego Parku. Uczniowie sprawdzili stan czystości Parku. Nie było dobrze. Uzbrojeni w rękawiczki i worki śmieciowe oraz kredę zakasali rękawy i zabrali się za sprzątanie. Przy okazji na chodnikach sporządzili napisy przypominające o potrzebie dbania o czystość. Pamiętajmy, więc: „Wyrzucamy zbędne przedmioty do kosza i segregujemy odpady”.
Apel z okazji 79 rocznicy wybuchu II wojny światowej
II wojna światowa – największa wojna światowa w historii, trwająca od 1 września 1939 do 2 września 1945 r ( w Europie do 8-9 maja 1945 r). Jej teatr działań wojennych odjął prawie całą Europę, wschodnią i południowo- wschodnią Azję, północna Afrykę, część Bliskiego Wschodu i wszystkie oceany. Pochłonęła 50 milionów istnień ludzkich.
Klasa 7 a wierszem i piosenką uczciła pamięć wszystkich ofiar konfliktu zbrojnego sprzed 79 lat.
EUROPEJSKI TYDZIEŃ ZRÓWNOWAŻANEGO ROZWOJU
Z okazji Europejskiego Tygodnia Zrównoważanego rozwoju uczniowie uczęszczający do świetlicy wzięli udział w biegu ekologicznym. Na każdym jego punkcie przygotowane były zadania. Dzieci miały m.in.: ułożyć zdrowy jadłospis na cały dzień, nauczyć się okrzyku o zdrowym żywieniu oraz za pomocą smaku odgadnąć jaki owoc się je. Na koniec biegu uczniowie otrzymali za swoja pracę emblematy z hasłem „Zdrowe odżywienie, też podejmę to wyzwanie”.
|
||
Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia
Dnia 28 września w naszej szkole będziemy obchodzić Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Sprawdzimy jak nasi uczniowie i nie tylko poradzą sobie z zadaniami. |
ZAJĘCIA KULINARNE
18 września na zajęciach kulinarnych z okazji Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Rozwoju uczniowie Tymek i Mateusz przygotowali ekologiczne i zdrowe menu: muffinki z marchewki i koktajl „Zielono mi”.
PROGRAM INTEGRACJI SPOŁECZNOŚCI ROMSKIEJ
PROGRAMU INTEGRACJI SPOŁECZNOŚCI ROMSKIEJ W POLSCE NA LATA 2014-2020
- Dzień kultury i tradycji romskiej w PSP nr 1
Cel ogólny: realizacja idei wielokulturowości, tolerancji i przeciwdziałania dyskryminacji
Cele szczegółowe:
- Podtrzymanie tożsamości, tradycji romskiej.
- Promocja wizerunku uczniów romskich w środowisku szkolnym i lokalnym.
- Przeciwdziałanie stereotypom dotyczącym społeczności romskiej.
- Podejmowanie działań na rzecz tolerancji, otwartości.
- Rozwijanie mocnych stron dzieci i ich zainteresowań
VII Edycja Dni Kultury i Tradycji Romskiej odbyły się w dniu 09.11.2017r.
W Domu Kultury „Chemik” w Kędzierzynie – Koźlu wystąpiły zespoły:
- SUMNAKUNE CIAWOCHE – ZŁOTE DZIECI ze Strzelec Opolskich,
- KAŁE JAKHA – CZARNE OCZY z ZSS w K- Koźlu,
- KUBUSIE – Przedszkole nr2 w K- Koźlu,
- ŁOŁE DZIJA- CZERWONE SERCA – PSP 12 K- Koźle
- ROMANO KHELIBEN –„Romski Taniec” – Kędzierzyn- Koźle.
2. Doposażenie pracowni asystenta romskiego w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 1
– Wsparcie zadań skierowanych na kształtowanie i rozwój indywidualnych umiejętności dziecka.
– Wspieranie i promowanie edukacji wczesnoszkolnej dzieci romskich.
– Edukacja kulturalna, historyczna i obywatelska.
W 2018r będą realizowane zadania:
- Doposażenie pracowni asystenta edukacji romskiej
W Publicznej Szkole Podstawowej nr 1 w Kędzierzynie-Koźlu jest zatrudniony asystent edukacji romskiej. Szkoła posiada klasopracownię romską, w której odbywają się dodatkowe zajęcia dla uczniów romskich. Pani Inga Mirga – asystent romski pomaga uczniom w codziennych obowiązkach szkolnych. W pracowni odbywają się różnorodne zajęcia: odrabianie zadań domowych, nauka czytania i pisania, zajęcia plastyczne oraz zajęcia taneczne, promujące kulturę i tradycję romską.
- Romska grupa teatralna-Teatr Cieni
Celem przedsięwzięcia jest wspólne tworzenie sztuki performatywno- teatralnej przy wykorzystaniu teatru cieni jako formy wyrazu. Zamysłem projektu jest aktywizacja młodzieży poszczególnych grup etniczno-narodowych oraz wzajemne poznawanie ich kultury i tradycji oraz postaw poprzez wspólne tworzenie sztuki. Młodzież otrzyma możliwość wgłębiania się we własne korzenie i doświadczania innych oraz ustosunkowaniu się do elementów własnej kultury. Zapozna się ze specyfiką regionu i jego wielokulturowością oraz bogactwem etniczno-narodowym, które warte jest wyeksponowania.
Certyfikat dla Jedynki
Dzisiaj tj. 18 września 2018 r nasza szkoła otrzymała ten specjalny certyfikat. A wszystko dzięki projektowi UNICEF realizowanego w naszej placówce, która miała na celu uświadomić dzieciom, jakie znaczenie ma woda oraz z jakimi problemami z dostępem do wody borykają się dzieci w Afryce. |